Scurtă istorie a parfumurilor

Sticla de parfum este la fel de importantă precum esența din interior, deoarece parfumerii s-au străduit secole întregi să vizualizeze și, totodată să facă tangibile recipientele perfecte pentru creațiile lor parfumate. Urmărind evoluția parfumurilor, acestea au debutat în primă fază ca uleiuri primitive realizate în cadrul civilizațiilor antice. În zilele noastre arta creării parfumurilor a culminat cu tehnologiile moderne pe care parfumierii le realizează astăzi. Deși tacticile au evoluat foarte mult, un lucru a rămas constant: modul în care parfumurile sunt prezentate. Flacoanele sunt atent realizate, având design-uri din ce în ce mai spectaculoase și mai rafinate, acestea vorbind de elixururi încântătoare pe care le găzduiesc.

Arta creării sticluțelor de parfum își are rădăcinile în Egipt, atunci când se vorbea pentru prima dată despre primele recipiente în care urmau să fie găzduite esențele de parfum. Deși, trendul s-a răspândit rapid și în Grecia, industria produselor cosmetice și a parfumurilor a cunoscut o dezvoltare aparte în Egiptul Antic. Nu numai în Grecia și în Egipt se vorbea despre esențele încântătoare. Roma a cunoscut și ea eleganța și luxul parfumurilor, fiind un oraș bogat învăluit de rafinament care nu aveau cum să nu îmbrățișeze prospețimea și răsfățul parfumurilor.
Dacă la începuturile secolelor XVI-XVII flacoanele de parfumuri erau decorate cu ajutorul picturilor realizate manual sau utilizând faimoasa sticlă de Murano, astăzi, parfumul este prezentat în flacoane de o măiestrie rafinată, fabricat din sticlă sau cristal, cum ar fi Lalique, Baccarat, Pochet et du Courval și multe altele.

Sticluțele de parfum, obiecte de artă?

Poate că pentru mulți dintre noi, pare prea mult să credem că un simplu flacon de parfum e artă, însă nu este de neglijat faptul că, în spatele creării acestora sunt zile întregi de muncă și povești frumoase, până la rezultatul final. Având în vedere schimbările uriașe prin care acestea au trecut, astăzi putem considera cu argumente solide că un flacon de parfum reprezintă un obiect de artă. Dacă la început, parfumurile erau depozitate în vase de lemn sau argilă, secolele XIII-XIV sunt cele care marchează utilizarea materialelor prețioase cum ar fi: argintul, aurul, pietrele semiprețioase sau porțelanul.
Pe parcursul timpului, parfumurile începuseră să devină accesorii purtate de cei mai bogați oameni, astfel că era nevoie și de un design care să le definească din punct de vedere vizual. Așa s-a ajuns că diverși sticlari și bijuterii acordă o atenție deosebită decorării și fabricării acestora. Este adevărat că arta sticlei de parfum este o artă vie care a primit numeroase aprecieri, însă și eforturile realizate în acest sens au fost uriașe.

parfumuri Lalique Limited Edition
parfumuri Lalique Limited Edition de cristal

 

 

René Lalique,
maiestrul sticluțelor de parfum

Cunoscut pentru creațiile sale în industria produselor de sticlă, Lalique este autorul numeroaselor modele în ceea ce privește arta sticluțelor de parfum, având un stil elegant și tot timpul inovator abordat în fiecare creație. „Bouchon Mures” este creația care l-a consacrat pe Lalique, fiind un model de sticlă mată în culori precum gri, galben, verde, albastru sau negru. Lalique și-a arătat măiestria și atenția pentru sticluțele de parfum și în colaborările cu case de renume precum Guerlain, Forvil sau Houbigant. Astfel, Lalique este cel care dă viață sticluțelor de parfum, astfel că, din mâinile acestuia, sticla începe să devină o adevărată operă de artă, nu doar simple recipiente de depozitare a esențelor parfumate. Cu un devotament aparte, Lalique și-a exprimat creativitatea într-un mod aparte, având ca sursă de inspirație vacanţele petrecute la Ay, în Franţa, precum şi amintirile din timpul studiilor realizate la Colegiul de Artă Sydenham din Londra.

Rene Lalique

Apreciază-ți parfumul și în funcție de   design-ul său!

Bouchon Mures
Rene Lalique, Bouchon Mures

Probabil că sunt puțini oameni, care realizează și pun în aplicare acest lucru, însă este deosebit de important să iei în calcul și acest aspect. Până la urmă, dacă stai să te gândești, aspectul lor iconic rămâne în minte după ce mirosul s-a evaporat de la încheietura mâinii. În plus, ambalajele și designul joacă un rol foarte important în modul în care un miros este comercializat și primit de către utilizatorul final. Contactul vizual este primul element care poate să te atragă sau nu, urmat mai apoi de mirosul emanat de parfum.   Te-ai gândit că cele mai scumpe parfumuri din lume au fost evaluate așa și datorită design-ului spectaculos pe care acestea le-au adoptat ? Diamantele prețioase sau sticla de o anume calitate utilizată la fabricarea lor sunt aspectele care au contribuit la realizarea unor adevărate obiecte de artă.

Așadar, arta sticluțelor de parfum a evoluat rapid, astăzi tehnicile fiind moderne, esențele de parfum fiind transferate în sticle prețioase și personalizate. Ceea ce trebuie să reținem este că, atunci când alegem un parfum, pe lângă mirosul emanat și preferințele noastre, trebuie să ținem cont și de design-ul sub care acestea se prezintă.

LĂSAȚI UN MESAJ